Pavel Lazar (52) přichází do Tatry z funkce jednatele a generálního ředitele společnosti TAWESCO, kterou vykonával přes osm let. TAWESCO byla původně nářaďovnou automobilky Tatra. Časem získala statut samostatné společnosti a stala se součástí skupiny PROMET GROUP podnikatele Reného Matery. Ten se později stal 35procentním akcionářem společnosti TATRA TRUCKS. Dnes podnikání společnosti kromě výroby nářadí a přípravků zahrnuje i lisování a svařování.

Pavel Lazar má zkušenost i z řízení jiné významné české firmy. Začátek jeho manažérské kariéry je spojen s podnikáním globálně podnikající společnosti BONATRANS GROUP, ve které působil více než deset let na výrobních manažerských pozicích i ve vrcholné funkci generálního ředitele.

„Nástup do čela jedné z nejstarších světových automobilek s celosvětově známou značkou TATRA, je pro mě velkou výzvou. Úkol akcionářů, který jsem přijal, je, aby se Tatra dokázala pružně přizpůsobit výkyvům poptávky a současně byl zabezpečen dlouhodobý a kontinuální vývoj společnosti i jejího produktu. Do funkce nastupuji v období výrazného růstu objednávek, které musí protéci celou firmou tak, aby se vozidla dostala k zákazníkům včas a ve vysoké kvalitě. Vozidlo TATRA je víceméně stavěno na základě individuálního požadavku zákazníka. Chtěl bych dosáhnout s týmem tatrováků, aby TATRA byla předmětem touhy zákazníka,“ uvádí Pavel Lazar.

René Matera, akcionář TATRA TRUCKS, uvádí: „Jménem akcionářů děkuji za vynikající práci odcházejícímu Petrovi Karáskovi, který působil jako interim manažer, pomohl překonat období ve kterém probíhal výběr nového ředitele, a současně s týmem stabilizoval situaci ve firmě, aby byla připravena pro další rozvoj. Věřím, že v osobě Pavla Lazara získala Tatra vynikajícího ředitele, který navíc podnik zná z pozice dodavatele, ale i z pohledu svých osobních zájmů, neboť mezi jeho koníčky patří historie automobilové, motocyklové a letecké techniky.“

Pavel Lazar vystudoval učební obor Mechanik opravář silničních motorových vozidel na SOU Havířov (1981-1984) a následně si na stejné škole doplnil úplné středoškolské vzdělání. Profesní dráhu začal jako automechanik v závodě OKD Rekultivace Petřvald, kde pracoval i na opravách vozidel TATRA. V letech 1986-1991 vystudoval na VŠB Ostrava obor Strojírenská technologie. 

Je ženatý, má dvě děti. Jeho koníčkem jsou automobiloví veteráni a pilotování ultralehkých letadel.