Japonská společnost železniční dopravy JR Tokai ve čtvrtek představila nový zdokonalený prototyp magnetického vlaku Serie Lo. 

Vlaky Maglev využívají magnetu k nadzvednutí vlaku nad koleje - tím odstraňují tření a zvyšují rychlost. O novém prototypu, který by měl Japonsku přinést rychlejší vlakovou dopravu než kdy předtím, informoval server businessinsider.com.

Po dalším zdokonalení bude vlak vozit cestující po trase Tokio - Nagoja, kterou v současné době obsluhují vysokorychlostní vlaky. V plánovaném vlaku by mělo být místo pro tisícovku cestujících a v provozu by měl být od roku 2027. Do roku 2045 chce společnost trasu magnetického vlaku prodloužit až do města Osaka, aby nový typ dopravy obsluhoval celou jednu páteřní linku Šinkansen.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Japonsko přišlo s další technickou novinkou. Místní dráhy ve čtvrtek odhalily nový prototyp rychlostního vlaku, který funguje na principu magnetické levitace. Mezi Tokiem a Nagojou by měl jezdit od roku 2027.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.