Svou silnou pozici na reklamním trhu víkendovou výhrou ve finále Davis Cupu tenisté Tomáš Berdych a Radek Štěpánek ještě upevní. Podle svého manažera Miroslava Černoška patří oba čeští hráči do první sportovní "marketingové ligy". Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK) Pavel Brabec pokládá za reklamní poklad především srdcaře Štěpánka.

Tenisu se věnují stamiliony lidí

"Oproti dříve narozeným tenisovým hvězdám a jisté 'aroganci' a odstupu Lendla, 'frajírkovi' Hřebcovi, 'sucharovi' Kodešovi tady máme srdečného a milého třicátníka, který nefrajeří a umí chytit za srdíčko. Má příběh, emoce. To mají lidí rádi, a proto je pro reklamu velmi cenný," řekl Brabec ke Štěpánkovi.

Tenis je podle Brabce z hlediska reklamy tradičně velmi dobrou cílovou skupinou. "Tomuto sportu se věnují na celém světě stamiliony lidí se zajímavým sociálním statusem a kupní silou," podotkl Brabec, který věří, že vysoká publicita víkendové události samozřejmě nabízí celou řadu možností komerčního využití.

Zájem společností z nesportovních oblastí podle idea makera a copywritera Petra Voborského přetrvá. "Mimo sportovní segment bych dokonce očekával mnohem víc příležitostí," řekl Voborský s tím, že oba tenisté jsou zajímaví pro odlišné značky. "Zatímco Tomáš je typický kluk z plakátu například pro holicí strojky, Radek je emotivní srdcař, kterému bude sedět úplně jiný typ produktu," uvedl Voborský.

Za pohár symbolická odměna

Podle Černoška vítězství v Davisově poháru pozici obou tenistů na reklamním trhu upevní a pojistí, a to i v mezinárodním hledisku. Výhra se zhodnotí také v situaci, kdy se aktuální kontrakty sportovců budou obnovovat či doplňovat.

Berdych má například smlouvu s Nike do roku 2013. Kromě sportovních značek, jako je dále Head, sedmadvacetiletý tenista propaguje také společnost ČEZ a výrobce hodinek Ulysse Nardin. Štěpánek zase přispívá k propagaci Třineckých železáren.

Za výhru podle nepotvrzených informací dostal celý tým milion korun. "Není to úplně nesmyslná spekulace, konkrétní částka je ale dána interní smlouvou," řekl mluvčí pořadatelské společnosti Česká sportovní Karel Tejkal s tím, že oproti výdělkům na velkých turnajích je odměna za výhru v Davis Cupu spíš symbolická.