První firmy zjišťují, že přišli noví zákazníci: důchodci

Do seniorského věku dozrála v Česku generace, která má dost peněz a utrácí je za cestování, kulturu či zdraví. A první firmy začínají zjišťovat, že se vyplatí nabízet jim své zboží.
Český statistický úřad nyní eviduje dva a tři čtvrtě miliónu lidí starších 55 let. Za pětadvacet let jich budou čtyři milióny.
Když minulý rok nabídla cestovní kancelář Čedok poprvé pobyt u moře seniorům za polovic, přicházeli do poboček lidé kupovat si zájezd nejen na týden. "Jeden klient dokonce odjel na tříapůlměsíční pobyt," říká mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha. Letos kvůli tomu musela firma změnit podmínky slev.
Přibližně třetina klientů cestovních kanceláří jsou právě senioři. Jen se třemi největšími firmami v oboru - s Čedokem, Exim Tours a CK Fischer - jelo loni přibližně 130 tisíc lidí starších pětapadesáti let.
Cestovní kanceláře, ale také provozovatelé lázní, farmaceutické firmy či výrobci kosmetiky a potravinových doplňků jsou mezi těmi, kteří už pochopili, že movitých klientů mezi staršími přibývá. Zaměřují na ně své marketingové akce.
Na starší chtějí zacílit například i mobilní operátoři. "Zejména děti a vnoučata nám v tom mohou pomoci," řekl nedávno HN generální ředitel T-Mobile Roland Mahler.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist