Reklamy na dresech NBA: věc nabídky
Ani lukrativní desetiletý kontrakt se společností Reebok International dosud zámořskou NBA nedonutil k přehodnocení politiky zákazu sponzorských reklam na dresech hráčů. Zamítavý postoj vedení slavné basketbalové soutěže, která je mezi čtveřicí nejpopulárnějších amerických lig v této oblasti nejpřísnější, by se ale mohl brzy změnit.
Jak napsala agentura Bloomberg, o příjmy z reklam na dresech projevili zájem majitelé několika klubů, mezi nimi například New Jersey a Dallasu. "Nepochybuji, že k tomu průlomu dojde," řekl Bloombergu komisionář NBA David Stern. "Je to ale otázka správné nabídky." Zmíněné úvahy přicházejí v době, kdy se jedná o nové kolektivní smlouvě a zisky klubů i celé soutěže v očekávání nadcházející krize klesají.
Láká možnost napodobit Evropu, kde špičkové fotbalové kluby dokáží získat z prodeje reklamních ploch na dresech svých hráčů až kolem dvaceti miliónů dolarů, což by pro kluby v NBA i mohlo být vítaným přilepšením.
NBA na rozdíl od jiných soutěží dosud důsledně zakazovala i loga výrobců dresů, podle odborníků nyní přichází doba obratu. "Postupující vlně komerce ve sportu už vzdorují s obtížemi i staří puristé," řekl v rozhovoru pro agenturu Bloomberg mediální analytik James Schaeffler. Roli testovacího prostoru, v němž inzerenti i kluby testují různé možnosti spolupráce, momentálně sehrávají méně sledované soutěže jako fotbalová Major League Soccer nebo Arena Football League. "Je otázkou času, kdy systém reklam na dresech pronikne i do NBA," myslí si bývalý šéf marketinku soutěže Rick Welts. V Evropě byznys reklam na dresech prosperuje. Britský fotbalový mistr Chelsea nedávno podepsal pětiletý kontrakt za 100 miliónů dolarů se společností Samsung Electronics.
Nedávno byla před podpisem smlouva mezi FC Barcelona a čínskou vládou, která chtěla na dresech týmu propagovat olympijské hry 2008 v Pekingu. Barcelona si však tradiční neposkvrněnost dresů cenila výš než na nabízených 129 miliónů dolarů. (MCA)
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist