Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever se dohodl na prodeji převážné části divize pro mražené potraviny soukromé investiční skupině Permira Funds za 1,725 miliardy eur (48,6 miliardy Kč). Oznámila to dnes firma. Divizi patří například značky Iglo a Birds Eye.

Transakce zahrnuje aktivity v Rakousku, Belgii, Francii, Německu, Irsku, Nizozemsku, Portugalsku a Británii. Operace v oblasti mražených potravin v Itálii si firma ponechá, zatímco podobné aktivity ve Španělsku prodala samostatně již před dvěma měsíci.

Společnost přikročila k prodeji poté, co divize po několik let vykazovala neuspokojivé výsledky. Tržby Unileveru z prodeje mražených potravin v loňském roce klesly o 4,5 procenta, protože stále více evropských spotřebitelů dává dle agentury Reuters přednost čerstvým či chlazeným potravinám.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist