Mezi Ústeckým krajem a Dopravním podnikem Ústeckého kraje se začátkem srpna vyhrotily spory, kdy dopravce požadoval uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Kraj mu to ale odepřel, takže DPÚK sáhl ke krajní variantě a přestal provozovat přepravu. V důsledku toho po celém kraji několik dní téměř nejezdily autobusy a tak zhruba 40.000 lidí muselo řešit problém, jak se dostat do práce.
DPÚK po dohodě s krajem obnovil přepravu, kterou měl od 9. září převzít nový dopravce ČSAD Česká Lípa. Ten měl ale smlouvu pouze do konce roku, takže se obává, že poté jeho zaměstnanci přijdou o práci a hrozil stávkou. Vzhledem k trvání krize dopravy v regionu musela o případném řešení jednat i nová vláda Mirka Topolánka. Ta zvažovala dokonce i možné využití vojenské dopravní složky.
Nyní již jsou spoje na ˇustecku víceméně obnoveny prostřednictvím několika nezávislých drobných dopravců, ale situace stále ještě není definitivně vyřešena.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.