
"Letos se zaměřujeme na distributory uměleckých a nezávislých filmů ze střední a východní Evropy - prakticky každá evropská země tu má svého zástupce. Rozšiřuje se i počet společností, které prodávají filmy do celého světa. Je totiž podstatné, aby snímky uvedené v Karlových Varech měly šanci dostat se na mezinárodní trh," řekl Mucha ČTK. Podle něj tomu hodně napomohly výsledky loňské soutěže; islandský film Severní blata a norský snímek Kurz negativního myšlení měly velký úspěch ve světě.
Příliš blízko ke Cannes
Mucha připomněl, že pokus o organizování filmového trhu před několika lety nevyšel. I proto, že karlovarský festival a MFF v Cannes se konají blízko po sobě. Pak se ale ukázalo, že zájem "zevnitř" trvá. Filmovým obchodníkům proto už několik let vychází vstříc oddělení Film Industry a nabízí jim rozsáhlý servis, možnosti prezentace jejich společností i řadu akcí. Akreditovaní producenti, nákupčí, distributoři, zástupci filmových festivalů a institucí, investoři a prodejci vidí nové projekty, seznamují se s talentovanými tvůrci a navazují kontakty.
"Letos se uskuteční několik zajímavých panelů. Jeden z nich bude zaměřen na spolupráci evropské a hollywoodské kinematografie, další na postprodukční práce. Uskuteční se přednáška koordinátorky cen na Oscarech a prezentace filmů ze střední a východní Evropy, které neměly premiéru," uvedl Mucha. Upozornil i na rozšiřující se zájem zahraničních novinářů. Letos k nim přibudou například prestižní americký magazín Vanity Fair a také druhý největší španělský deník El Mundo.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist