tv-z1-350.jpgPodle agentury STEM je totiž cílová skupina televize Z1 odhadována na 1,021 milionu občanů Česka. A to převážně vysokoškoláků s příjmem mezi 31 a padesáti tisíci korunami. Z1 totiž kromě toho, že její digitální vysílání lze na set-top-boxy naladit v Praze a okolí, na Brněnsku, Ostravsku a Plzeňsku vysílá také po satelitu, kabelových televizích, internetu a IPTV.

V Česku bylo na konci loňského roku 4,2 milionu domácností s televizním přijímačem, dvě třetiny z nich zatím zůstávají u tradičního "chytání" signálu na klasickou anténu. Třetina dává přednost moderním technologiím. Namísto set-top-boxů pro digitální příjem si ale Češi dnes kupují spíš satelity. Těch jen za poslední rok přibylo 230 tisíc a digitální vysílání z družice tak může přijímat už tři čtvrtě milionu tuzemských domácností.

Necelý milion českých rodin má podle průzkumu výzkumné agentury GfK zavedenu kabelovou televizi. Právě provozovatelé kabelových sítí musí nově vznikající digitální televize ze zákona bezplatně zařadit do svých základních nabídek.

Dále čtěte

"Nová televize bude v základní nabídce Starter. Jsme schopni ji dostat i k divákům, kteří dosud nepřešli na digitální vysílání," říká mluvčí největší kabelové televize UPC František Malina. Navíc se operátor s televizí domluvil na křížové reklamě. Další kabelovky by se měly postupně přidat. "O zařazení do programů menších kabelovek ještě jednáme," říká mluvčí televize Z1 Ivana Dubášová.

Podobně tomu tak bude i u televizí přes pevnou linku, jež nabízí kromě operátorů i mnoho regionálních poskytovatelů. Telefónica O2 má v současné době více než osmdesát tisíc zákazníků této služby, která se svými třiašedesáti kanály začíná konkurovat i kabelovým televizím. Z větších operátorů IPTV nabízí i tuzemská pobočka Telekom Austria pod značkou Volný TV.